Saturday, November 04, 2023

Remembering Orbital - Kosmički mix frekvencija braće Hartnoll

Orbital – Snivilisation (1994, Vinyl) - Discogs

Kao što sam rekao, 90ih nije bilo puno gitara. Bilo je, ali ne tako kvalitetnih. Etiketa "Buy British" na CDovima, više je odbijala nego privlačila. Svi ti silni surogati tipa Gene, Manson, Shampoo i sl. samo su bili znak da čupanje i trzanje žica ne daju nešto kvalitetne rezultate. O elektronskom duetu braće Hartnoll, Orbital, možete sve da nađete na google-u pa neću vam oduzimati taj deo posla. Mene lično, privlačili su ti repetitivni zvuci, koji se lagano razvijaju i prelaze u neke druge repeticije, pa onda sedneš i pustiš i tako spremiš 10 ispita na fakultetu. Ne tako ogoljeno kao što je radio recimo Maurizio. Minimal. Da li ono beše Maurizio. Moju kolekciju Mille Plateaux, Sub Rosa i još par lejblova sam davno prodao, kada su mi nedostajali novci za svadbu bivše svastike. Lik došao, dao pare i pitao me kako mogu da se odvojim tako lako od tolikih "dijamanata". Mogu, ja sam porodični čovek. Bio. Uglavnom Orbital je elektronsku muziku preveo iz klubskog u stadionski format i otvorio, da li je otvorio? Otvorio vrata svim tim Skrillexima, Guetama i ko zna kome još, zajedno sa Chemical Brothersima, Prodigy, Stereo MC, Junkie XL, Fatboy Slim, Orb i još par zvučnijih imena iz toga perioda. Stilovi su se menjali, Orbital ostali su verni sebi i pored James Bonda, u svoj format uvodili su vremenom druge novine, (n)ovotarije i snimali albume na kojima je uvek bilo bar nekoliko hitova. Po meni, to je idealna muzika za slušanje kod kuće, za bicikl ili automobil, već, zvuk im je prebogat i odvlači pažnju i spušta koncentraciju u saobraćaju. Ali za ispite ide. Nego da pojasnim. Nemam pojma ko su Orbital, da li su oženili starlete, veganeri i sl.? Jednostavno jako ih volim i pratim sve što izdaju i snimaju. I to mi je više nego dovoljno. Zdrav pristup pop muzici? A? A sada kratki izbor "Hitova". 

Orbital

Belfast

Chime

Halcyon

Don t Stop Me

Kinetic 2017

Smiley

Are You Alive?

Home

 Belfast

Halcyon and On and On

Forever

Lush 3-5

The Box - Part 2

I Don t Know You People

Funny Break

Strangeness In The Night

Acid Pants

One Perfect Sunrise

Never

Turkish Tension

PHUK

Concludiato

The Girl With The Sun In Her Head

You Are The Frequency


No comments: