Sunday, November 12, 2023

Remember ne plači dušo - Nemogući Tuxedomoon Mix

Primär

Postoje mnogo veći autoriteti i stručnjaci za muziku Tuxedomoona od Šuplje. Meni lično, nemoguća misija je izbor kompozicija za mix, jer su u pitanju moćni momci, danas zrelih godina sa fenomenalnim albumima. Kako solo, tako i zajedno. Basista, Peter Principle, markantan lik, preminuo je pre nekoliko godina. Da li će biti mogućnosti gledati ostatak benda opet zajedno, veliko je pitanje. Prvi put kad ih je DJ Hell ili Hell doveo u moje krajeve, fasovao sam gadan gnojni apsces direktno iznad zadnjice i zaglavio na hirurgiji, tako da mi je ta karta propala. Srećom, došli su opet, gledao sam ih, a i moja zadnjica se oporavila.

Počeli su kao No Wave sastav sa sada legendarnom numerom No Tears. Da bi se vremenom smirili i počeli da sviraju pop klasiku iz nekog drugog spektra i neke druge galaksije. Saksofon, violine, lutanje po mračnim krajevima gde su me u jednom trenutku spopale neke sumnjive ženske osobe iz Istočne Evrope i videvši da sam bez prebijene pare, poljubile u obraz za srećan natavak puta. Kad malo dublje slušate, vidite da su to kratke simfonije polusveta, ljudi bez perspektive i koliko je tuge i očaja u tome što Tuxedomoon sviraju. To je toliko tužno i osećajno, da morate da se smejete, ako želite da zadržite imalo dobrotu i osećanja u sebi. 

Ako ste gledali BBCjevu emisiju o raspadu SFRJ, sigurno ste na špici mogli da čujete dramatičnu kompoziciju Tuxedomoona "Ghost Sonata". E pa upravo to su oni. Rekao sam vam da ima daleko boljih poznavaoca njihove muzike od mene. Ja idem plitko i široko i šuplje. A oni duboko i tačno u centar. Neka mi oproste i Tuxedomoon i njihovi fanovi ako grešim. Amerikanci koji tako evropski zvuče. A možda sam sve sanjao. 

I Blane Reininger i Steven Smith, sviraju za antologije i nezaborav. Koliko ih život nije milovao, još su i superpozitivni likovi. Zrače i na snimcima i na bini. A sada od svega malo, po malo. 

Tuxedomoon, Reininger, Smith, Tong, Principle

In  a Manner of Speaking

No Tears

Toreador Del Amor

Lowlands Tone Poem

Desire

The Ghost Sonata  

59 to 1

Grand hotel 

Soma

Never Ending Story

In Heaven

I Heard it Through the Grapevine

Allemanda Bleue

Licorice Stick Ostinato

Here Till X-Mas

Flying Again

Heaven and Hell

Jinx

Dorian

Do It for Van Gogh

Sons of the Silent Age

Night Air

Rosebud

El Paso

Justice

Al Haqq

Ich Will Musik

Radio Moscow Theme

Le Belle Epoque

Ghosts

Body Electric

Walking the Dog With M...

Jackob s Ladder

Magneitc Flux

Incatations

In a White Room

Theoretical China

Song

L ile l hotel

Au sujet d un paysage

In Praise of Money

Mi Sono Innamorato Di Te

A Quoi Ca Sert L amour

The Thrill

The Labyrinth

Un Artista de Primera

6

Fireworks

Venus in Furs

Warewolves at the Gates

Independence Day

Le Feu Vert

Opening With Distractions

Tears Matrix



No comments: