Sunday, November 05, 2023

Remember, do you remember? - Neizbalansirani Mix velikog Moulda i velikoga Hearta - Everybody Knows Hüsker Dü

Hüsker Dü – Land Speed Record (1990, Vinyl) - Discogs


Nekako, intimno, uvek sam voleo dobar pop. Mejnstrim, andergraund, nova klasika, nije važno? A povremeno, naročito u doba puberteta, besparice, frustracija, nerazumevanja, samoće, tražio bih neki ventil, azil za izduvavanje. Sport, koji sam prilično aktivno upražnjavao, nije bio dovoljan - višak energije. A koka kola, votkađus, nisu imali nikakav ukus. Bili su mi i slatkasti i gorki i nisu gasili žeđ, bajdvej. Neko mi je 80 i neke snimio kratke albume Hüsker Dü, "Metal Circus" i "Land Speed Records" na kasetu i kad bi mi to protutnjalo kroz uši, mogao sam mirno da zaspim. Ne znam šta me još privatno veže za albume ovog trojca iz Mineapolisa, znam samo da su mi mnogo značili u jednom periodu života. Ono, znojio sam se dok ih slušam. I sada rado slušam, kako HD, tako i solo radove pokojnog Granta Hearta i poluživog Boba Moulda. I dalje jedno je od omiljenih pitanja koje postavljam i koje glasi: ko je bolji autor? Heart ili Mould? Kako kada. Ne mogu baš da ih razdvajam, a i oni su navodno bili jedno vreme nerazdvojni. Dok nije pukla tikva. Prve tekstove o njima čitao sam na stranicama zagrebačkog Poleta, bio je to Tomislav Wruss, ako se ne varam. Posle, pisalo se o njima i u Ritmu i još ne znam gde kod onoga što se zvalo - kod nas. Počeli su jako glasno i jako brzo. Kako su se uvežbavali, tako su i pičili. Sledio je jedan postepeni mirniji period srednjeg intenziteta, koji je kulminirao na albumu "Warehouse: Songs and Stories". Čitao sam kako su i za REM i za Replacementse i Minutemen i posle Firehose i mnoge druge važne bendove iz tog perioda 80ih jako veliku ulogu igrali folk rockeri The Byrds. Teško mi je to, osim Rickenbakera ili HD obrade "Eight Miles High" bilo da  povežem. Ali neko sigurno zna mnogo bolje i tačnije nego ja. Uglavnom, kada su se HD raspali, sledeli su Mouldov projekt Sugar i Nova Mob Hearta. Imao sam sreću da gledam i slušam i jedne i druge uživo, ali sa HD nekako, nije se dalo. A bilo bi super. Ej Hüsker Dü uživo!!! Heartova smrt, zapečatila je jedan neostvaren san. Od njega, dobio sam singl, "Shout Your Way to Freadom", a od Moulda sate i sate vrhunskog uživanja u melodijama koje su po pravilu nešto čvršće, rokerskije i oblikovanije. Heart je bio folkie "soul" brother, Bob verovatno muškarac i "bear" u toj vezi bubnjeva, gitare, glase i basova Grega Nortona. Sigurno, mnogo više znate o tome od mene, ono što sam čitao u štampi, davno, već sam zaboravio. Sve su to hit do hita, bili. A sada kratki izbor:

Hüsker Dü, Nova Mob, Sugar, Bob Mould, Grant Heart

Do You Remember?

Strange Week/Do The Bee/Big Sky/Ultracore/Let s Go Die/Data Control

Amsuement

In a Free Land

Diane

Makes No Sense at All

Afraid of Being Wrong

Something I Learned Today

Never Talking To You Again

I ll Never Forgegt You

Pink Turns To Blue

The Girl Who Lives on Heaven Hill

Green Eyes

Crysal

Don t Want to Know If You are Lonely

Sorry Somehow

Ice Cold Ice

She Floated Away

New Day Rising

In a Free Land

Shoot Your Way to Freedom

Gateway in Time

Over My Head

A Good Idea

Helpless

Your Favourite Thing

Feeling Better

All of My Senses

You Don t Have to Tell Me Now

My Regrets

I Will Never See My Home

Wishing Well

Brasilia Crossed With Trenton

Stop Your Crying

Black Sheets Of Rain

I Hate Alternative Rock

Who Was Around

The Silence Between Us

Wasted World

I Don t Know You Anymore

Pray For Rain

Lost Faith

Little Pieces

He Didn t

Turning Of The Tide


No comments: