Thursday, November 09, 2023

Remember Out of Time - El. Orgazam Mix




Jako je teško pisati o Beatlesima, Stonesima ili Dylanu - kad se samo setimo stranih zvezdi popa i rocka. Slično stanje je i sa Azrom i Ekv, "domaćim" bendovima s jako mnogo ljubitelja i poznavaoca. A i Električnim Orgazmom čije hitove i lične favorite nabrajam u ovom kratkom tekstu. Sve se zna i ništa se ne zna. Slušaju ih dobri ljudi, ali i teške budale i provokatori. Zašto sam se odlučio baš za njih? Teško je reći i poreći. Beograđani, nešto starijih godina, verovatno se sjećaju njihovih početaka, padova i uspona. Još kao tinejdžer, znam da sam na njihove koncerte išao kao na najveću zabavu i feštu. O dubljim značenjima i karmi lidera niti sam onda niti sada razmišljam. Njihovi albumi kreću od novotalasne logike, šašave klavijature i vokali prvog pevača, preko obrada Velveta, T. Rexa i Stonesa do klasičnog rock obrasca, pa sve do maglovitih predela psihodelije i maštarija u nekom polubrzom polusporom obrascu. Orgazam teško je reći da spada u najdraže bendove nekih likova, pre među draže. Održavaju visok standard i ne nude neku drastičnu inovaciju i to su njihove vrline. Kod njih sve može i ne može tako lako. Preko njih prvi put sam saznao šta bi mogli da znače tekstovi njihovih zapadnih uzora. Često ništa, a ponekad i rime koje se uklapaju sa rifovima. Igra reči i interpunkcija. Njihovo "bejbe" lepo zvuči i uklapa se u naš jezik. A još lepše je "hajde bebo". Pevaju i o bivšoj nam deželi i njihovim i našim gradovima, po nekom svedočenju, bili su veći u Zagrebu nego kod kuće. Gile, Švaba, Ljuba i ostali, ukratko rokenrol gospoda, toliko su jaki i uigrani, da ih bez trunke stida mogu pustiti nekom probirljivom strancu. Neznancu. Za većinu novih bendova s naših prostora, čisto sumnjam. Banalni su mi i predvidljivi. Ali Orgazam? Ultimativni bend. Nema tu primitivne filozofije, ali jako mudar bend.

Električni orgazam


Metal Guru

Debela djevojka

Ja sam težak kao konj

Ne postojim

Klinci Traže zabavu

Nebo 

Bejbe, ti nisi tu

Locomotion

Sve ste vi naše devojke

Dokolica

Podstanar

Pojmove ne povezujem

Umjetnost

Znam

Bila si kao san

Nemaš nikom ništa da daš

Da da da da



No comments: