Sunday, November 05, 2023

Remember Low - Sporo, sporije, tiho, tiše, nemoj prestajati da me voliš, bar ne danas mix

Low – Secret Name (CD) - Discogs 

Otvaram ti srce. Low slušam od 99e godine. Prvi albumi na koje sam naleteo su "Secret Name" i "Christmas". Bili su negde u sredini godišnje liste NME za tu godinu, onda, dok je sve to imalo smisla. Lepi omoti. Stavio bih CD u diskman, slušalice u uši i gurao kolica sa malom bebom koja spava umotana u krzno. Samo bi mali crveni nosić virio. Obilazio bi tako promrzao parkove, a onda bih ušao u BMWov i Mercedesov salon automobila da se malo ugrejemo. Kada bi se beba probudila, davao bih joj nešto "njam njam" i da pije. Bilo je to doba hronične besparice, neizvesnosti i sreće koju nam je podarila ona - beba. Sada su ona i njena mlađa sestra velike devojke. 

Low sam gledao na bini verovatno 4 ili 5 puta. Prvi put bilo je sve prilično normalno. Svirali su tiho i uvek bi se našao tu neki idiot da priča i kvari atmosferu. To je možda i razlog što otprilike od "Trust" sviraju malo glasnije na albumima i vuku više ka eksperimantalnom i življem zvuku. Sećam se kako je Chilly Gonzales sa ogromnim foto aparatom hodao po klubu gde je bila svirka i kvario nam pogled. Posle, Alan Sparhawk je bio u problemu. Kojem? Ne znam. Jednom prilikom prišao mi je prije koncerta i pitao me: "Gde je?" "Tu sam", odgovorio sam mu, nemajući pri tom pojma na šta misli taj muzičar iz Dilanovog Dullutha. Za njim je trčala supruga Mimi, ona za dobošem i što je lepo pevala. I pokušavala da ga smiri. Ljudi su manje pričali i više posmatrali i slušali. Mimi preminula je 2022..Ostavila je dvoje dece iza sebe. I Alana.

Low zovu i "slow core" bendom. Glupo mi to, kao da neko kaže "soft core". Nikad nisam preterano obraćao pažnju na tekstove, znam jedino da ponekad poseduju težinu brutalno oporog izraza pokojnog Curtisa iz Joy Division i da JD jako cene. A vole i Misfitse. Low su bend uzvišene atmosfere i prigušene molitve. Low su atmosfera i molitva. Alan često se ljutio na Mimi što ne svira čitav set bubnjeva. Nije bilo potrebe. Aranžmani i produkcija su potaman. Toliko koliko je potrebno. Sve je dozirano. Nedostaju mi reči da opišem koliko sam voleo taj njihov zvuk i koliko su me njihove pesme bodrile i dizale u teškim trenucima. Verujte, nekad je teže i zahtevnije pola sata slušati tako nešto lagano, nego kako kompresor 8 sati tuče u armirani beton.

Sledi, kratak izbor.

Low

Words

Stay

Let s Stay Together

Sea

Fear

Shame

Alone  

Over The Ocean

Dark

Will The Night

Just Like Christmas

Weight of Water

Don t Understand

July

Kind of Girl

Closer

Cody

(That s How You Sing) Amazing Grace

Time is the Diamond

Step

Breaker

Try to Sleep

Plastic Cup

Congregation

Poor Sucker

I Started a Joke

Lord, Can You Hear Me?

Last Night I Dreamt That Somebody Loves Me

Days Like These

The Price You Pay

All Night


No comments: