Saturday, November 04, 2023

Remember Boards of Canada - Mix čistoće zvuka, slike i misli

Boards Of Canada – Music Has The Right To Children (CD) - Discogs

Već sam se izlanuo da jako volim Red House Painterse. Verni čitaoče bloga, da znaš, jako volim i Boards of Canada. Još mi je u glavi trenutak kada sam kupio 5 primeraka CDova "Music Has The Right To Children" i poslao ih na razne adrese prijateljima iz mladosti, na raznima stranama Evrope i Amerike. Toliko sam bio oduševljen s tom matematički preciznom elektronikom i tim dečijim glasovima i tom duševnošću, da i dan danas znam da prekinem s praćenjem novotarija i vratim se tom magičnom albumu. I prosto uživam. O BoC ne čujem mnogo ovih dana i godina. Da li su se povukli u ilegalu ili nešto izdali pod drugim pseudonimom, nemam pojma? Slobodno mi javite da li su još živi i zdravi. Neko u njima čuje mrvice starih albuma Tangerine Dreama ili sličnih ostvarenja 70ih. Ja ih posmatram kao jako autonomnu i originalnu celinu i ta mračna mističnost koja im se pripisuje, ne odbija me od njih. Prija. Ti povremeni semplovi, da li su semplovi, ljudski glasovi, toliko se uklapaju u prelivanja sintetičkih zvukova, da mašinama daju ne samo dušu nego i život i karakter. Kao i onaj google-ov inženjer koji je izgubio posao jer je počeo da komunicira sa AI kao sa živim bićem. Ne mogu naravno da poričem značaj kakav su imali dizeldorfski Kraftwerk, naročito za afroameričku populaciju klubova Detroita, Čikaga i Njujorka. BoC su za mene jedna intimna lična nova liga "elektroničara". I pretpostavljam nikad mi neće dosaditi. A sad par pesmica, pa ko voli neka izvoli. A volite i vi BoC? Nemojte da me razočarate sa odgovorom.

Boards of Canada

Seeya Later

XYZ

In A Beautiful Place Out in The Country  

Left Side Drive

Mr Mistake

Treat Em Right

Roygbiv

Diving Station

Twoism

Sherbet Head

Tears From The Compound Eye

Telepath

Nothing Is Real 

No comments: