Saturday, March 16, 2024

Remember: "Idiot Strength" - The Nightingales Mix

Počevši negde od albuma The Fall - "Levitation" (1997) počeo sam polako da se umaram od zvuka tog benda. Kao da je njihov lider Mark E. Smith previše verovao svojim beskompromisnim ljubiteljima i premalo pažnje obraćao da ono što izdaje, može ponekad i da omane. Nekoliko godina posle, jedan poznanik mi je preporučio The Nightingales iz Birminghama. Bio je uveren da će da mi se dopadnu, a i zvuk je nekako srodan The Fall. Znao sam već za Country Teaserse koji kao da ciljaju na istu ciljnu grupu. Ima toga dosta u Britaniji. Jedan od svežijih primera "DIY" etike su recimo: Harbinger Sound sa Sleaford Modsima ili The Leaf Label sa Decius. Pobeda ideje nad umećem, blago rečeno.

The Nightingalese u jedan od novih života, a osnovani su 1979, vratio je Jochen Irmler iz Fausta i njegov Klangbad lejbl. Lider i jedan od retkih članova iz prve postave: Robert Lloyd, radi kao poštar. Verovatno prolazeći na biciklu kroz svoj rodni grad, dolazi do inspiracije i jako lepih melodija. Čuje se tu i uticaj kasnog Beefhearta i nije to bez podloge i nastalo ni iz čega. Ono što mi se naročito dopada kod The Nightingalesa je da zvuče ponekad kao meni neki dragi bendovi, ali ne kao imitacija ili nadgradnja, nego kao autentični i samosvojni kreatori u jednoj živoj i dinamičnoj sceni. Koji jednostavno ponekad zvuče kao i neko drugi.

Do sada izbrojao sam nekih 12 studijskih albuma, a brojni su i EPjevi, kompilacije i singlovi. Teško da će dostići slavu nekih zasluženo navikanih i proverenih prethodnika, a o komercijalnom uspehu da ne pričam. Gledao sam ih pre nekih 15 godina i nisu bili zamena za nešto drugo što bih radije slušao u tom trenutku. Jednostavno želeo sam da se uverim da i živa svirka nudi bar nešto približno onome što se čuje na albumu. Znam da su u postavi imali i violinu i da im velika pauza koju su imali u toku karijere nije nimalo naudila. Negde u isto vreme i na istom prostoru uživao sam i u Camera Obscura i Jay Retardu i nekako mi se čini, a možda se i varam, čini mi se da je sve pre bilo življe i uzbudljivije od ovih post-Covid vremena. LLoyd figurom, pa i glasom, danas pomalo podseća na Davida Gedgea iz The Wedding Present. Ista je to liga, isti su to humani vidici. Jednostavno ljudi umorni od 8-17 etike i maltretiranja na poslu, pronašli alternativni izvor zarade, da se malo odmore od takmičenja i sive svakodnevnice. 

Ako ste već čuli, znate o čemu pokušavam da pričam. Ako niste, investirajte par sati vremena i za The Nightingales. Nećete se pokajati. Oprostiće vam ukućani, ako ih malo zanemarite.

The Nightingales - Idiot Strength
The Nightingales - Start from Scratch
The Nightingales - Gales Doc
The Nightingales - Use Your Loaf
The Nightingales - Paraffin Brain
The Nightingales - Don't Blink
The Nightingales - Nothing But Trouble
The Nightingales - Hard up (Buffering 87% Completed)
The Nightingales - I Am Grimaldi
The Nightingales - Brownhills United's Tattoed Southpaw
The Nightingales - The World of Nothing Really
The Nightingales - The Gruesome Threesome
The Nightingales - His Family Has Been Informed
The Nightingales - You Don't Know What Your Doing
The Nightingales - Wicked Winter (Lost In Highland Park)
The Nightingales - Everything, Everywhere, All Of The Time
The Nightingales - Black Country - 7" Version
The Nightingales - I Needed Money At The Time
The Nightingales - Mark Meets No Mark 



No comments: