Sunday, March 17, 2024

Remember: "Checking In, Checking Out" - The High Llamas Mix

Ovde bi trebalo da stoji neki tekst, lični utisci, imspresije. Irac Sean O'Hagan stvarno poseban je lik. Krenuo sa Microdisneyem, pa se čuo, i to dobro na albumima Stereolab ili Palace Brothers ili još ponegde. Njegov glavni projekat The High Llamas, pun je lepih nota, prelaza, snova i snoviđenja. Kaže da je njegov proces stvaranja i komponovanja otprilike:

1. Ideja

2. Performans / osećaj

3. Mikrofon / soba

4. Miks

Obično sve krene od papira i zabeleški ili skice snimljene na mobilnom telefonu. Kao autodidakt, lik koji je rano napustio školu, radio na građevini i u auto industriji, pre nego što je završio u pop biznisu, ostvario se nekako zahvaljujući izuzetnom poznavanju materije, istorije popa i maestralnim aranžmanima. Ni melodije nisu za potcenjivanje, pa ni šareni tekstovi u skladu sa notama. Peva nesvakidašnje o svakidašnjici i po meni nekako bliži je čarobnom Van Dyke Parksu i njegovom remek delu, debiju: "Song Cycle" iz 1969e godine, nego, kako se tvrdi, Beach Boysima i Brianu Willsonu. Ima tu i brazilskih ritmova, klasičnog ostrvskog natpevavanja i takmičenja kojima skloni su mnogi znani i neznani kantautori. Kaže da mnogo sluša Sly Stonea i gospel u slobodno vreme. I sve ostalo.

Meni to sve izgleda kao da se njegova poetika vrti oko neke slučajno odabrane kombinacije reči, refrena i nadogradnje instrumentima i atmosferom. Seana sam gledao dok je zagrevao publiku za tada mega-in Stereolab, sa njegovim The High Llamas i pravo čudo bilo je kako prilično kompleksne strukture snimaka s lakoćom prenosi u koncertni prostor. Naravno, nastupao je i sa Stereolab i održao celo veče pod naponom, da sam u nekom trenutku pomislio da se sve oko njega vrti. I da, on je bio pop elemenat u celokupnoj postavci. Lekcija iz pop istorije na dve noge.

Kažu da kritika nema preterano razumevanje za The High Llamas i zamera im da su "elevator music". Izgubili su i mejnstrim ugovor sa V2 i retko se čuju novosti, ali ovih dana izašao je jako pitak i dubok istovremeno, singl - Sisters Friends sa mnogo mlađom Rae Morris. Kao da se otvaraju nove mogućnosti da ponovo budu aktuelni ili da ih ili njega neki novi indie klinci zavole. 

Sean stvarno, stvarno predobro poznaje instrumente i procese nastanka i snimanja i ponekad se čini da nema toga šta nije u stanju da odsvira i otpeva. Bez entropije, sinergija čula i okoline. A sluša stvarno intenzivno, sve i otvoren je za sve moguće pravce, razume se dobro i u softver i tehniku. Ukratko, tradicionalista i modernista. Čudi me kako ne uspeva da se popne na vrh top liste? Verovatno zato jer je odabrao mnogo teži put. Da ga slušaju mrzovoljne i uvek kritične face poput mene. Zna.     

The High Llamas - Sisters Friends
The High Llamas - Fly Baby, Fly
The High Llamas - Mona Underscore
The High Llamas - The Taximan's Daughter
The High Llamas - Giddy And Gay
The High Llamas - Checking In, Checking Out
The High Llamas - Dressing Up The Old Dakota
The High Llamas - Over The River
The High Llamas - The American Scene
The High Llamas - Get Into The Galley Shop
The High Llamas - The Click and the Fizz
The High Llamas - Cove Cutter (Hills And Fields)
The High Llamas - Wander, Jack Wander
The High Llamas - Here Come The Rattling Trees
Sean O'Hagan - The Paykan (Laili’s Song)
Tim Gane - Ecrivain ou Professeur?
Eileen Gogan - Wheels (Happy Cycling)
Sean O'Hagan - The Wild Are Welcome
Alexander von Mehren - Aérosuite - Sean O'Hagan Remix - The House That Jack Built
Sean O'Hagan - On A Lonely Day (Ding, Dong)
Microdisney - A Few Kisses
Microdisney - Give Me All Of Your Clothes
Microdisney - High And Dry
Microdisney - Patrick Moore Says You Can't Sleep Here
Microdisney - Goodbye It's 1987
The Fatima Mansions - CΔ7/Breakfast With Bandog
The Fatima Mansions - Into Thinner Air With Loyaliser - Juno Reactor Mix

 


No comments: