Sunday, March 10, 2024

Remember "Carnation" - Paul Weller Mix

Kažu da je karijera Paula Wellera prilično britanska priča. Lik je objavio pregršt albuma sa: The Jam, The Style Council i solo. Važi za kuma britpopa i sledbenika i promotera ideje modsa. Njegovi nastupi, jako su stilizovani, kao i spoljašnji izgled. Sa svojom frizurom u stilu Stevea Marriotta iz Small Facesa i Humble Pie i svojih 66 godina koje puni u maju ove godine, deluje pomalo mator za takvo ponašanje i takav izgled. Dodaću, novi album koji izlazi za njegov rođendan, zvaće se simbolično: "66" (2024).

Sećam se kako sam u petom razredu osnovne škole bio po ko zna koji put smrtno zaljubljen, taj put u jednu Kristinu iz osmog razreda. Nosila je bedževe B52's, DAF i The Jam. Prvi raspust za koji sam radio u jednoj štampariji i udisao prašinu, plavu tintu i olovo, baš dobro sam odrapio, rešio sam da kupim sve raspoložive vinile Wellerovih The Jam i Elvisa Costella. Zbog Kristine. Ali ona odselila se u inostranstvo. Roditelji su joj bili diplomate, što bi rekao Đilas: "Nova klasa". Stvarno bila je posebna sa tamnijom puti, visoka i elegantne pojave, velike lepe oči, uvek u crnom. Nikad je više nisam video. A i retko je se sećam. Osim kad ide The Jam na zvučnicima. The Jam volim i dalje.

The Jam bili su stvarno posebna trojka, a počeli su još 1972 da sviraju i vežbaju, ukratko rečeno počeli su oduvek. Ne tako nametljivi kao recimo Police, nekako izbijali su iz drugog plana i trajali duže u ušima. Jako uzbudljivih tema, pomalo punk, zapravo Punk za nas u ono vreme kada su nam "zapad" servirali na svoj način - "oni". U časopisima. Čitali smo Džuboks, pa Polet, pa Heroinu, pa Rock, pa Ritam, pa Quorum, pa... A najviše naučilo se iz ITDa i Erotike. Doduše ja sam kao cvikeraš, više čitao Galaksiju, Uradi Sam i Tempo. Pokojni otac mi je rekao, pošto sam imao dve leve noge, moraš da se baviš sportom i ja počeo da čitam Tempo. Da se vratim Welleru. Voleo sam ga jer je poticao iz radničke klase kao i ja. I sve što je na tu temu radio svih tih i ovih godina, nekako ima meru i na svom je mestu, za razliku od većine drugih iz te lige "nedodirivih" britanskih bendova, tipa braća Gallagher ili Yorkea iz Radiohead. Weller ne brlja, zna dokle može i sme da se i ide.

Sledeći Wellerov projekat bili su The Style Council. Pomalo nas je iznenadio taj zvuk blizak: Blue Rondo A la Turk, Working Week, Haircut 100. Duvači i pop i jedna u nizu himni generacije: "Walls Come Tumbling Down" (1985). Naravno da smo ih gledali na prenosu koncerta "Band Aid" i dobar je bio taj crno-beli zvuk. Skoro pa "northern soul" klasici 60ih.

Za nas te kobne, 1992 godine, Weller kreće sa solo albumima koji nekako voze i ne iskaču iz šina, čak ni na "skip". Dok ih slušaš i nisi svestan da slušaš nešto i vreme prođe za tren oka. Nekako brzo se zamisliš uz njih, utoneš u misli i to ide dalje. Dok ne prođe dan. Gledao sam dva puta Wellera solo i ne mogu reći da sam se nešto posebno zabavljao. Bilo je jednostavno "in", nekome čije mišljenje ceniš, mahneš mu ili njoj, neobavezno i neka je fora bila da kažeš da si ga gledao i da te vide tamo, da budeš viđen. Ima on taj neki hrapavi soul glas, ali teško da možeš da izdržiš duže od 45 minuta, a njegovi nastupi su beskonačni. Preko dva sata. Pivo skupo za studentski džep. Rekao sam sebi: to je britanska muzika za Britance. Samo oni to razumeju. 

A i valja Welleru prehraniti osmoro potomaka, osmoro "gladnih" usta, ako sam dobro izračunao. 

Kristina izvini.          

 

The Jam - Carnation
The Jam - Bricks And Mortar
The Jam - London Traffic
The Jam - In The Midnight Hour
The Jam - In The Crowd - 1997 Remaster
The Jam - Burning Sky
The Jam - But I'm Different Now
The Jam - That's Entertainment
The Jam - Start! - Live At The Hammersmith Palais, London / 1981
The Jam - Just Who Is The 5 O'Clock Hero?
The Style Council - Dropping Bombs On The Whitehouse
The Style Council - Internationalists
The Style Council - The Big Boss Groove - Home & Abroad Live Version
The Style Council - Right To Go
The Style Council - Changing Of The Guard
The Style Council - Walls Come Tumbling Down
Paul Weller - Into Tomorrow
Paul Weller - Has My Fire Really Gone Out?
Paul Weller - I Walk On Gilded Splinters
Paul Weller - I Should Have Been There To Inspire You
Paul Weller - There Is No Drinking, After You're Dead
Paul Weller - Standing Out In The Universe
Paul Weller - Early Morning Rain
Paul Weller - I Wanna Make It Alright
Paul Weller - All I Wanna Do (Is Be With You)
Paul Weller - Andromeda
Paul Weller - When Your Garden's Overgrown
Paul Weller - I'm Where I Should Be
Paul Weller - She Moves with the Fayre
Paul Weller - What Would He Say?
Paul Weller - 4th Dimension
Paul Weller - Cobweb / Connections
Paul Weller - You're The Best Thing (feat. Boy George)
Paul Weller - Super Lekker Stoned - Richard Fearless Mix
Paul Weller - Cosmic Fringes - Pet Shop Boys Triad Mix
Paul Weller - Soul Wandering

No comments: