Will
Bingley/Anthony Hope-Smith - Gonzo A Graphic Biography
of Hunter S. Thompson
SelfMadeHero (2010)
"...a bum, a vandal, a thief, a liar, an addict, a freak,
a psychopath..."
Gonzo, koji i nije bio gonzo/"gonzo". Nekad
se plašio života. A nekad se život plašio (od) njega. Samoga. Nekad je pisanjem
koračao ispred sebe, nekad iza. Sve dok (Sam) nije doneo odluku: "No More
Games, No More Bombs, No More Walking, No More Fun... Relax-This won’t hurt". Težak zadatak za one koji život vole više
iznad svega.
Blizu epicentra je diktafon. I jos bliže,
pisaća mašina. Njen mehanički zvuk, dubina pritiska kojim tonu prsti i dužina
vremena u kom se misao formira i transformiše; danas su arhaički obrisi na
papiru koji gori. Kamikaze za oči. Word je ubrzao i uništio misao, dao joj looping,
postao duhovni Tipp-Ex koji u virtualnoj memoriji krije pogrešne i izbrisane reči.
Reporter na licu mesta. Epicentar u
epicentru.
Izdavač i agent Alan Rinzler, u uvodu grafičke
biografske novele Gonzo, kaže da je Hunter S. Thompson (1937-2005) bio njegov
najteži saradnik: "Visoko senzitivan i inteligentan posmatrač i kritičar
društva, vlade, politike i žurnalizma". Nije bio produktivan, ali dok je
radio, bio je vredan i precizan. U periodu dužem od deset godina, dok je
gladovao i uzaludno tražio angažman, prekucao je kompletan roman Veliki Getsbi,
F. Scotta Fitzgeralda da bi dostigao: "...mehanički osećaj, izbor reči,
zvuk i ritam genija na delu...".
Dokumentarizam na
narkoticima i alkoholu, struka u izumiranju. Danas muzičari na bini piju
negaziranu vodu, pa su i novinari prisiljeni nekad da rade isto, a ređe, da se
opijaju umesto bendova i tako... stvaraju urbane legende od, likova, koji,
realno, to baš i ne zaslužuju. Političari su postali robovi spoljašnosti. Glasači
robovi opni medija koje retko pucaju. Sigurnost i bezbednost. Hunter je, u
prvoj liniji koju je neprekidno povlačio, bio neko ko se pod prisilom i
sticajeom okolnosti prepuštao opasnosti i krajnostima. Bilo kad su u pitanju reportaže
o Hell's Angelsima, borbi za vlast izmedju Nixona i Demokrata, kandidatura za šerifa
u Aspenu, Kolorado...
...bio je svedok i učesnik
stvarnih i izmišljenih događaja.
Osuđen na propast - još
od dečačkih dana - znao je da život nikad neće biti lagan. Hemijom ga je terao
od sebe i u sebe. Na publiku bacio plašt koji umesto da prekriva tamom i greje,
rasvetljava.
Grubo rečeno, strip,
nekad s puno slike, a malo teksta, nekad i obrnuto, s malo slike, a puno
teksta, podseća na neke od najpoznatijih epizoda. Ako
ste čitali "Gonzo: The Life of Hunter S. Thompson", gazde magazina
Rolling Stone, Janna S. Wennera i Corey Seymoura, ona je to otprilike to i može
lako da se prati. Inače deluje prilično isprekidano i slobodno interpretirano.
Kao što je to slučaj sa neubedljivom glumom
inače ubedljivih Johnnyja Deppa i Billija Murraya, u biopicima, ekranizaciji dela
Huntera, i ovaj put se pokazalo da je novinar-literata, literata-novinar, uspešno
odbranio i autorski zaštitio pisanu reč od drugih oblika eksponiranja: filma,
fotografije... pa i stripa.
Svojim delom i životom, pred savremenike i
buduća pokolenja, postavio nerešiv zadatak. Što i ne bi trebalo tako teško da
pada.
Čitati - original u
originalu. Na američkom Engleskom. Nikakva korist od prepričavanja. OK (Computer),
materijalna.
Februar, 2014
No comments:
Post a Comment