Thursday, December 28, 2023

Remember da je rekao da Bog nikad nije bio na njegovoj strani - Motörhead Mix

 Motörhead – Ace Of Spades (1980, Cassette) - Discogs

Prošle su tinejdžerske godine, vratio sam se iz JNA, pao prvu godinu na fakultetu i upoznao ljubav za koju sam tada verovao da je ljubav moga života. Odveo sam je na koncert jedne, uz Hendrixa i Dylana, od prvih muzičkih ljubavi, još iz petog razreda osnovne: Motörhead. Lideru, legendi Lemmy Kilmisteru, ruka je bila zamotana u zavoj, zato jer ga je neko na koncertu u Ljubljani pogodio okruglim predmetom u koji su bili zabodeni žileti. Zašivenih rana, otprašio je možda 70 i 5 minuta u sarajevskoj Zetri, dvorani koju je nemoguće zagrejati. Predgrupa su bili, ako se još dobro sećam, Partibrejkersi. Za mene je to bio nezaboravan doživljaj, a i moja draga s kojom sam proveo skoro pola života, stajala je pored mene i trpela. Lemmyju je rok end rol u krvi. Svirao je i u velikim Hawkwind. Vrhunac su ipak bili Motörhead i to u postavi sa Fast Eddy Klarkom na gitari i Philom Animal Taylorom na bubnjevima. Viski, kocka, žene i ko zna šta sve još, dotukli su svu trojicu. Sva trojica su preminuli. Najduže je živeo Lemmy, ali ni njega nema među nama duže od osam godina. Pročitao sam njegovu biografiju. Sve je nekako nestalo u mislima, ali ipak se sećam kako sam uživao kao klinac u njegovom hrapavom glasu i distorziranom glasu. Hit "Ace of Spades" nisu uspeli da nadmaše. Ali ipak taj njegov blues koji smo u ono doba pored Iron Maidena, Saxon ili Tigers of Pan Tang zvali heavy metal, povremeno je znao da izraste u nešto veliko i moćno i da nas nosi danima. Šta je guralo, a i sputavalo u životu Lemmyja nije lako odgonetnuti. Živeo je u petoj brzini dok ga je telo slušalo. Znao je da to ne funkcioniše na duže staze, išao na iscrpljujuće turneje. Realno mislim da je jako malo ljudi iz moje generacije koji nisu čuli za njega ili bar nešto od njega. Danas su zvezde, neki ljudi koji nisu iz moje priče. Mladi to slušaju i ne razmišljaju mnogo. Lemmy je bio nemilosrdan naspram sebe i verujem da je bar malo, a možda i mnogo više - verovao. A da to nikom nije otvoreno pokazivao. Ponos i stasitost koja nedostaje današnjim zvezdama, a i meni anonimnom lično. Kad se samo setim koliko se nisko nisam spuštao da bih prehranio sebe i meni najdraže. Njegova muzika bila je ekstremna u svom vremenu, danas malo ko to misli. Kad samo pomislim na pokojnog Lil Peepa ili serepentwithfeet ili Ethel Cain, vidim kolika frustracija vlada novim generacijama. Oni su naizgled osetljivi i suptilni, ali njihova fizička i psihička bol gura sav taj emo, koji je u današnje vreme crnji od najcrnjeg black metala. Lemmy je živeo i brzo i žestoko, ali nije imao taj stepen autodestrukcije. A i verovatno je bio sagrađen od čvršćeg materijala. Pitanje je kako bi na osnovu onoga što je opevao u svojim tekstovima izdržao ovo vreme korone i kada mašemo rukama da rasteramo sav elektrosmog koji nas truje i okružuje. Lemmy znam da nas i sada čuješ - veliko ti hvala za sve što si dao mojoj mladosti.    

Motörhead - Heroes
Motörhead - Bomber
Motörhead - Ace of Spades (Live in England 1981)
Motörhead - Iron Fist
Motörhead - Too Late Too Late
Motörhead - Orgasmatron
Motörhead - Louie Louie
Motörhead - Sacrifice
Motörhead - Same Old Song, I'm Gone (Alternate Version of 'Remember Me, I'm Gone')
Motörhead - No Class
Motörhead - God Save The Queen
Motörhead - Greedy Bastards
Motörhead - Silver Machine (Live at Sala Aqualung, Madrid, 1st June 1995)
Motörhead - Fools - 1997 Remaster
Motörhead - The Hammer
Motörhead - Another Perfect Day
Motörhead - Eat the Rich
Motörhead - Ramones
Motörhead - I Ain't No Nice Guy
Motörhead - Out of the Sun
Motörhead - Love Can't Buy You Money
Motörhead - Joy of Labour
Motörhead - Civil War (Live Hamburg Germany 1998)
Motörhead - We Are Motörhead
Motörhead - Life's a Bitch
Motörhead - God Was Never on Your Side
Motörhead - Teach You How to Sing the Blues
Motörhead - Do You Believe
Motörhead - Jumpin' Jack Flash
Motörhead - Rockaway Beach
Lemmy - Twist and Shout 


No comments: