Sunday, October 22, 2023

Remembering Waits, Beefheart, Dr. John, Newman... Mixelerator, Still There...

Robert Johnson - Wikipedia

Toma Waitsa sam počeo relativno rano da slušam. Sa 14, 15 godina, tačnije. Od albuma "Rain Dogs". Obožavao sam njegov glas, pratio recenzije Tomislava Wrussa u zagrebačkom "Poletu" i razmišljao o tome kako teško da može bolje, bluzičnije i oporije. Bilo je i nekih tekstova o Captain Beefheartu, Dr. Johnu, Randy Newmanu, samo niko iz mog bližeg i daljeg društva nije bio u mogućnosti da nabavi neki vinil ili nešto kasnije neki njihov CD. Početkom 90ih, počeo sam da vikendom prepodne izlazim u WOM, "World of Music" i na servisu slušam sve redom što bi mi palo na pamet. Izbeglički dani, bez posla i bez novca i bez krova nad glavom. I tako sam zaključio da je Tom bio u mom životu prva, ali ne i najbolja ljubav u pop muzičkom smislu. Druga trojica su se ispostavila kao autentičniji i mrzim tu reč - "originalniji" autori i izvođači. Danas  pokušavam da se prisetim šta nam je ono još tada bilo servirano u socijalističkom, samoupravnom i ko zna još kakvom - ne i kakvom - da smislu. Sve je nekako idealizovano, ne mogu reći da na zapadu nije isto tako, ali stoji se čvršće na zemlji. Pre par dana sam pročitao da se 1989e Dr. John konačno skinuo sa teške droge. Ko imalo ima soli u glavi, mogao je to da čuje ranije. Ja k'o blećak, učim i dalje i čudim se. Pop je često bolest i tuga. Slušanje i kupovina ploča - solidarnost koju retko ko oseća i prihvata. Duboke su i neizlečive rane ove četvorice čije pesme iz različitih perioda njihovih karijera nabrajam. Onako, po sećanju i osećaju. Koga više volim? Stonese ili Beatlese? Odgovor zna se: Velvet Underground. Led Zeppelin ili The Doos? Black Sabbath. The Song remains the same. 

Tom Waits:

Soldier s Things

Closing Time

Please Call Me Baby

Warm Bear and Cold Woman

I wish I was in New Orleans

Burma Shave

Somewhere

Saving All My Love For You

Broken Bicycles

Town With no Cheers

Tango Til They re Sore

Yesterday is Here

Strange Weather

Good Old World

In The Coloseum

Lucky Day

Georgia Lee

All the World is Green

Fish and Bird

Green Grass

Lord I ve been changed

Pay Me


Captain Beefheart:

Zig Zag Wonder

Where There s Woman

Kandy Korn

I love you, big Dummy

I am gonna booglarize...

Clear Spot

This Is The Day

Observatory Crest

Tropical Hot Dog Night

Run Paint Run Run

Ice Cream For Crow

Carolina Hard Core Ecstasy

Old Fart At Play

My Human Gets Me Blues

 

Dr. John:

I Walk On Guilded Splinters

Glowin

Mardi Grass Day

Where Ya at Mule

Blow Wind Blow

Baby Let Me Kiss You

Such A Night

Don t Let The Sun Catch You Crying

Litanie Des Saints

Didn t he Ramble

Shut D Fonk Up

Hello God

Mood indigo

Now That You Got Me

I Ate Up the Apple Tree

Sweet Home New Orleans

Memories Of The Professor Longhair 


Randy Newman:

I Think It is going to Rain Today

If You Need Oil

Last Night I had a Dream

Political Science

A Weeding In a Cherokee County

In Germany Before The War

Baltimore

William Brown

Sarah s Funeral

Song For The Dead

It s Money That Matters

The Great Nations Of Europe

I want everyone to like Me

A Few Words in Defense Of Our Country

She Chose Me

Lost Without You


 


 

No comments: