Monday, January 06, 2014

Tim Renner/Sarah Wächter - Wir hatten Sex in den Trümmern und träumten



Seks i snovi u ruševinama



Berlin Verlag (2013)

Produkt-Information




"Why assume you have only one soul" - Santiago Swallow (Kevin Ashton)



Najduži koncert na svetu, počeo je 05. septembra 2001 u crkvi St. Burchardija u Halberstadtu i trajaće sve do 04. septembra 2640. John Cageov Organ/ASLSP (As Slow As Possible).



Nova knjiga nekadašnjeg predsednika diskografskih kuća Universal Deutschland i Motor Music, Tima Rennera, nastala je u saradnji sa PR damom Sarahom Wächter. Bavi se, kako kaže podnaslov, "istinom o pop industriji". Renner, čovek bez formalnog obrazovanja, već četiri godine obavlja i dužnost profesora na Pop Akademiji pokrajine Baden Württemberg. Njegovo ispovedanje "istine" zavlači nas iz veoma specifičnog ugla i sa, kako se to na poslednjim stranicama ispostavlja, neskrivenim ciljem: primamljivanjem novih studenata. Agitpop publicistika.



Heino


Renner je u svojim prethodnim delima "Kinder, der Tod ist gar nicht so schlimm" (2004) i "Digital ist besser" (2011), pokušao da oslobodi decu od straha od manjka perspektive u muzičkoj industriji. Ohrabri ih da se suoče sa izazovima digitalizacije stvarnosti. Uz to, on i dalje smatra je uz talenat, netvorking i rad, neophodno poštovanje obrazaca i pravila koji su se kroz iskustvo pokazali proverenim u industriji zabave. Koristi se uglavnom živim i mrtvim primerima iz nemačkog govornog područja, ali ne zaboravlja da su najvažniji postulati kako se to radi, nastali u kolevkama lakih i teških nota, Americi i Britaniji.



"Prolivanje vrele krvi" tokom "seksa i snova u ruševinama", lajtmotiva preuzetog iz indie hita grupe Die Sterne, autorski duo opisuje u šest lekcija: Osobine, Neophodno, Profesionalci, Sistemi, Kanali i O budućnosti.



Veoma se koncizno priča o karizmi, prepoznatljivosti, čak i kad su u pitanju i estetski i fizički hendikepi (Eminem, Andrea Bocelli), originalnosti i upornosti, naročito posle padova sa velike visine (Madonna i neuspeh albuma Erotica, Mariah Carey i Britney Spears sa sličnim iskustvima).



Nezaobilazni Bill Drummond (KLF), spominje se kao jedan od signifikantnih primera stvaranja velikih i nezaboravnih slika u kanonu, recimo dok prolaznicima pre nastupa čisti cipele. Nešto slično smo nedavno videli na TVu. Papa Franjo pere noge bolesnicima i zatvorenicima. O tome, koliko je generalno značajna pojava Rammsteina, moglo bi se duže raspravljati. Ipak, zanimljiva je epizoda u kojoj na samom početku karijere peku zanat posmatrajući minorne kantri pevače po zabitima Amerike. Naročito scena u kojo kauboj sa gitarom i iza mikrofona, prosipa sa pozornice seno i slamu po nezainteresovanim gostima.  



Robbie Williams manevriše između dve krajnosti: tokom nastupa na turnejama i promotivnim večerima i naslovnih stranica koje krase ekscesivne fotografije s njegovim likom. I jedno i drugo je iluzija koju zvezda i fanovi sprovode u realnost pod svetlima reflektora.  

  

Cro


U mašineriji koja se nenadano, ali zasluženo zatekla u kreativnoj i ekonomskoj krizi, veliku ulogu i dalje igraju menadžeri bendova, producenti, A&R's, marketing specijalisti i promoteri. Granice između indie i mejdžor lejblova, zahvaljujući međusobnoj razmeni (krađi) ideja, a i nekadašnjim buntovnicima, danas u ulozi distributera i njihovom sve većem uplivu, smanjuju se i nejasnije su nego ikada.



Muzičke kuće pokušavaju da, iako u tom procesu nimalo ne učestvuju, ugovorima iznude delove novca od prodaje rekvizita i ulaznica za koncerte. S druge strane, neki dovitljiviji izvođači (Radiohead, NIN, Bowie), uz pomoć advokata i savetnika, sami se staraju o reklami preko socijalnih medija, prodaji i izdavaštvu preko internet portala i virtuelnih firmi. Tako je Amanda Palmer preko Kickstartera umesto prvobitnih 100.000 dolara, za snimanje albuma u vlastitoj režiji, skupila od svojih fanova skoro 12 puta veću sumu.



Mejnstrim i andergraund otvaraju istovremeno nove mogućnosti i nedoumice. Od univerzitetskih katedri za pop, preko novih medija i Creative Commons licenci, pa sve do povratka starim i proverenim kanalima i tradicionalnim formatima (vinil, reklame na TVu).



Pop - kao format, izrastao je iz singlova. Preko albuma, pa kompilacija i sporednih uloga koje je doživeo u video klipovima, reklamama i filmovima, potpunog gubitka identiteta u eri techna, na neki način, prešao je pun krug pojavom softverskog džuboksa: Spotifyja i sličnih platformi. U svom tom izobilju i ponudi, danas su više nego ikad vazni: savet (kratka recenzija), momenat i inspiracija. A to retko kad potraje duže od tri minute. U popu!  


Bill Fay



Ono što prilično zbunjuje je da je ova knjiga, iako u knjižarama tek dva meseca i vredna čitanja, na neki način već prilično prevaziđena.



Pedesetogodišnji Renner i dvadesetsedmogodišnja Wächter, verovatno će u svom sledećem literarnom poduhvatu morati da potraže pomoć tinejdžera. Njih su ovaj put potpuno izostavili. 




Januar, 2014
 

No comments: