Records Ruin the Landscape: John Cage, the
Sixties, and Sound Recording – David Grubbs
Duke
University Press (2014)
“If
you could only play a record once, imagine the intensity you'd have to bring
into the listening" - Derek Bailey
"If
there where anything for which I'd sell my soul it would be to never have to
listen to the same album twice" - I'm glad that he didn't sell his soul. -
Albert Oehlen/David Grubbs
Slobodna improvizacija, jazz, country,
blues, savremeni kompozitori, elektronska muzika, dub reggae, javanski
gamelani. David Grubbs razmišlja, sa prostorne i vremenske distance, o
eksperimentalnim zvucima 60ih, iskustvu/dokumentovanju slušanja i stresu/ograničenosti
zbog vežbanja, isključivo uz puštanje nekada davno objavljenih snimaka.
U razgovoru Daniela Charlesa i Johna Cagea,
kaže se da su ploče/snimci, poput razglednica koje razvaljuju ili ruiniraju
pejzaž. Za obične ili nazovi normalne ljude, verovatno je preterivanje kada neko
čuje muziku u svemu, u svakom trenutku svakodnevnice, ili kada prepoznaje umetnička
dela u predmetima iz okruženja, događajima i doživljajima. Ipak, i dalje
postoje pojedinci koji bi mogli na neki način da se svrstaju podjednako i uz
jednu i drugu stranu, ili da se posmatraju iz nekog trećeg, novog, posebnog
ugla. Mada je i dalje prilično teško objasniti, zašto neko, u XXI veku, izdvaja
ogromne količine novca za prastari krckavi vinil, recimo Maxa Neuhausa: "Electronics
& Percusion: Five Realizations" iz 1968 godine. Ponovo izdatog na CDu
2003. I u međuvremenu besplatno dostupnog na internetu na nekoj stranici poput
npr. http://www.ubu.com/sound/ . Ili http://www.dramonline.org/ . Ili...
Grubbs se dalje osvrće na opus Henry Flynta
(albumi "You are My Everlovin", "Back Porch Hillbilly Blues"
i "I don't wanna") i veze sa Harry Smithovom antologijom: "Anthology
of American Of Folk Music" ili Ornette Colemanom, u jazz idiomu.
Henry Flynt
Poglavlja o Cageu, počinju citatima Kyle
Ganna u kojima stoji da se oseća krivim dok sluša ploče. Mnogo bi bolje bilo slušati
saobraćaj na ulici. I Jasper Johnsovom opaskom: "The best criticism of
painting is to put another painting next to it". Cage je za sebe izjavio,
da je presrećan zato što je, kao i Thoreau svojevremeno, prilično anoniman i
tako može nesmetano da radi to što radi. "We owe this complexity to chance."
Dalje, Jim O' Rourke, žali se kako su
koncerti improvizovane muzike tako nabudženi mnoštvom infomacija, da mu je najdraže
kupiti album i slušati ga, na miru i kod kuće.
Derek Bailey
I tako ovo akademsko razmišljanje - za i
protiv: snimanja muzike? Za i protiv: šezdesetih? Za i protiv: teče. 220
stranica.
A zatim i dalje. U mislima. Za i protiv: misli.
Juni, 2014
No comments:
Post a Comment