Tuesday, August 12, 2014

Future Days: Krautrock and the Building of Modern Germany - David Stubbs

http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-0/c0.123.600.354/s180x540/10556322_10152570777532829_4496105708976076471_n.jpg


Future Days: Krautrock and the Building of Modern Germany - David Stubbs



Faber&Faber  (2014)





"Nisu samo gradovi bili u ruševinama. Kultura je bila u ruševinama. Misli su bile u ruševinama. Sve je bilo ruinirano" - Irmin Schmidt (str. 24)



Navodnjavanje kosmičkog korova. Zappa. Stockhausen. Itd.







Uvod ne obećava. Vrlo drhtavo. Skoro svih prvih 100 stranica ne obećavaju. Spremam se da ne odustanem. Trudim se da ne odustanem. Ne odustajem. Prepričano iz knjiga, novina, lični opisi i opservacije detalja sa inerneta i sl. sa sl. Onda prvi susret. Prilično iznenada. John Weinzierl iz Amon Düül 2. I priča konačno poprima zanimljivije obrise: "Osećaš se bespomoćnim, nesposoban da utičeš na bilo šta. Ipak, može se." Uz čaj od zove. 


Jerry Berkers



Najveća vrednost knjige? Susreti sa zvezdama muzike koja nikad nije postala dovoljno popularna i prepoznatljiva, a ostavila je nizbrisiv trag za sobom. Ćaskanja sa Holgerom Czukayem, Diedrich Diederichsenom (novinarska gromada), Felixom Kubinom, Jean-Herve Peronom, Michaelom Rotherom, Klausom Schulzeom... Pa i onda kad prepoznajemo detalje iz nekih drugih izvora. Prepričavanje. Čine nam se zanimljivim u novom kontekstu. Knjiga je inače pokisla, pa se papir, sav izvitoperio.  



"Krautrocksampler", Juliana Copea, i dalje (osta)je bolja alternativa za neki ekspresniji uvod u materiju. Opet, Stubbs, na terenu spretnije se snalazi od Henninga Dedekinda ("Krautrock: Underground, LSD und kosmische Kuriere") ili Nikosa Kotsopoulosa ("Krautrock: Cosmic Rock and Its Legacy").


Christoph Wagnerova "Der Klang der Revolte: Die magischen Jahre des westdeutschen Musik-Underground" zbog jezičke i geografske barijere, dostupna je samo ograničenom delu publike.  


 TRR 


Bowie i Eno, spominju se u dopuštenim granicama. I ukusa i širenja kosmičkih zračenja. S druge strane, iako skoro podjednako važni za dalji tok istorije popa: Die Tödliche Doris, Einstürzende Neubauten, D.A.F., Liaisons Dangereuses, Der Plan, pa i Nurse with Wound, Cabaret Voltaire ili TG, nekako, ne uklapaju se, pa i ne nastavljaju se hronološki na priču koju su začeli Can, Faust, Neu!, Cluster i kolege. Zajedničko im je raskid sa bliskim i daljim prethodnicima. Očevima u rovovima i majkama na poljima pamuka.



Jos više vrede podsećanja, pa ma kako kratka bila, podsećanja na muziku protiv sećanja: Xhol Caravan, Limbus, Animau, Floh De Cologne, Nektar... 


Gazelle Twin



...iako, i to stoji. Revolucije su neuspešno dizane i proglašavane, uglavnom uz muziku Zeppelina, Claptona, pa čak i neke teže i retardiranije oblike, poput šlagera i turbo folka. U tom smislu, Gloria Gaynor, najveci je kandidat da obeleži kraj prošloga, pocetak ovoga i sredinu onoga veka; u domenu najvažnije sporedne stvari na svetu. Posle fudbala. Muzike. Naime.



Avgust, 2014

No comments: