Sunday, July 07, 2024

Remember: Wine & Roses. - John Fahey Mix

Malo je reći da gitarske minijature Johna Faheya volim. Obožavam ih. Drugim rečima, žene dosadan sam. Znam. Čitao sam njegovo antologijsko pisanje o Charley Pattonu. I ako mi je nečega u životu u materijalnom smislu žao je to što njegovu knjigu: How Bluegrass Music Destroyed My Life više ne posedujem.

Možda je prepotentno, ali deo Faheyove i moje biografije, poklapa se u nekim stvarima. Živeo sam na ulici, upoznao svakakve likove, na poslu i dalje zavisim od dobre volje nekih dobrih ljudi. Ne mogu reći da sam neki preterani znalac, osim ako je gomila nepotrebnih i beskorisnih informacija u pitanju.

Zanimaju me koreni zla i dobrote u sredini koju još upoznajem. I da se odmah razumemo, Amerika je jako ružna, slična i nije čudo što tamo plastična hirurgija cveta i uvek će da ima posla za plastične hirurge, modelare koji prave skelete od gipsa i gline, čudovišta koja uče decu da se ne boje od malih nogu.

Fahey je kao, uostalom i Alan Lomax i Harry Smith, Folkwaysi, usvojio nešto što po vokaciji nije njegovo. Mogao je prilično lagodno da živi, ali poput Townesa Van Zandta, krenuo je mnogo težim putem i mnogo je vremena proteklo dok relativno mlađe generacije umetnika i zabavljača nisu sagledale deo njegove veličine i njegovih vizija, potencijala. 

Fahey je od akustične gitare sačinio skulpturu i mauzolej generacijama doseljenika i robova. Kako u autorskim kompozicijama, tako i u tradicionalnim i improvizacijama, pokazao je da iskupljenje za sve nepravde može da živi i da postoji. Uz njega možete da hodate prerijom, satima, a da se ne pomerite iz udobnosti sofe i fotelje. 

Možete da poverujete i da verujete. I da kao vetar prostrujite kroz prostor između žica i da potpuno nestanete u zvuku koji njegovi prsti oblikuju.

Fahey je za mene velik skoro kao i Hank Williams, razlog što tu veliku i ponekad jako slepu i uobraženu zemlju koja vlada planetom, nikad neću moći i hteti da zamrzim. A naneo sam i ja sam sebi, a i ona meni, kako se uzme, velike udare i nepravde u životu.

Iz uzajamnog nepovrenja i neznanja. Vreme je da se pomirimo. 

John Fahey - Steel Guitar Rag

John Fahey - Evening Not Night (Pt. 2)

John Fahey - I Am The Resurrection

John Fahey - The Death Of The Clayton Peacock

John Fahey - 900 Miles - Instrumental

John Fahey - Requiem For Russelll Blaine Cooper

John Fahey - The Portland Cement Factory At Monolith California

John Fahey - The Singing Bridge Of Memphis Tennessee

John Fahey - Bean Vine Blues - #2

John Fahey - Good King Wencelas - Instrumental

John Fahey - Amazing Grace

John Fahey - America

John Fahey - In A Persian Market - Instrumental

John Fahey - The Approaching Of The Disco Void - Live

John Fahey - Hark The Herald Angels Sing/O Come All Ye Faithful

John Fahey - Lullaby And Finale From The Firebird

John Fahey - The Minutes Seem Like Hours The Hours Seem Like Days

John Fahey - Medley: Snowflakes; Steamboat

John Fahey - In Darkest Night: The Objectification And Recurrent Sightings Of Bizarre And Cathected Screen Memories (From Below) Along The Sligo

John Fahey - Angels From The Realms Of Glory

John Fahey - Poor Boy Long Ways From Home - Original Recording

John Fahey - The World Is Waiting For The Sunrise

John Fahey - Stomping Tonight On The Pennsylvania /Alabama Border - Version 1

John Fahey - Revelation On The Banks Of The Pawtuxent

John Fahey - Red Cross Disciple Of Christ Today

John Fahey - Summertime

John Fahey - Wine & Roses

John Fahey - Dance Of The Inhabitants Of The Invisible City ...

John Fahey - Improv In E Minor

John Fahey - O Little Town of Bethlehem / Jingle Bells

John Fahey - We Three Kings Of Orient Are - Instrumental

John Fahey - Joy To The World

John Fahey - In Christ There is No East or West

John Fahey - St. Louis Blues

John Fahey - Untitled (w/o Rain)

John Fahey - Requiem for Mississippi John Hurt - Live at the BBC October 1987

Spotify PLAYLISTA


No comments: