Od čega i kako žive neki muzičari danas, teško je pogoditi. Smešne su cifre koje dobijaju od "striming" platformi. Sva je prilika, izbaciće ih i s njih, a i bandcamp je u svojevrsnoj krizi. Naime, algoritmi prepoznaju šta je "muzika", a šta nije. Nešto važno događa se i na tom planu. A i prilika za nastupe sve je manje. Karte za koncerte su sve skuplje.
To što stvara William Basinski odavno budi zaslužujuću pažnju u izvesnim, veoma uskim krugovima. Galerije i mali andergraund prostori, često ugošćuju ovog američkog, klasično školovanog mađioničara na saksofonu i klarineti i uslovno rečeno slikara elektronskih pejzaža. Slavu stekao je sa rekonstrukcijom vlastitih starih snimaka na analognim trakama - Desintegration loops. U intervjuu koji je dao pre koju godinu za časopis Wire, slikao se go do pojasa i pričao o svojim planovima. Voli Bowieja i da je Bowie živ, verovatno bi mu se na neki način odužio, vidi se i po naslovima kompozicija. A kako Bowie može da nas čuje samo s neba i iz crne zemlje, tako se i mi kod Basinskog i njegovih radova približavamo tom plavetnilu šumova i neprekidnih pejzaža i preminulih koji kruže oko nas i po kojima hodamo. Samo Basinski zna i odlučuje koliko dugo traju ti prelivi iz večnog u profano. Iz profanog i ovozemaljskog u himnu prirodi koja nas okružuje i koju uništavamo nemilice. Texas is the place.
William Basinski
Evening Scars 1.2
Watermusic 1.2
dlp 1.1.2
The River I. Section II
dlp 2.2.2
A Red Score in Tile 1.2
Watermusic II: Section II
Melanholia II
dlp 6.2
Variation I: Section II
Silent Night 1.2
The Garden Of Brokenness 1.2
Variation 9: Pantelleria 1.2
El Camino Real 1.2
Untitled 2
92982.1.2
Vivian & Ondine 1.2
Nocturnnes 1.2
Cascade 1.2
Divertissement Pt. 2
For David Robert Jones 1.2
Mono No Aware 1.2
On Time Out of time 1.2
The Wheel of Fortune
...on reflection (two)
The Clocktower at the Beach(1979)
Descriptio of Problem / More Everything
Anioki
Variation V
Lost in Translation
a moment of silence
To the Stars Major Tom
We Were There
No comments:
Post a Comment