Ubeđen sam da u svakom velikom gradu ove planete postoji bar jedan "stručnjak" za muziku Howe Gelba i njegovog projekta Giant Sand. Nebrojani su novinski članci koji opisuju rad ovog lika, koji još od 1980. godine uz pomoć amplifikacije eksperimentiše na polju kantrija, amerikane, western punka, low fija, ma zna to da ode i u flamenko... Pravo čudo je šta sve ne izlazi iz njegove gitare i rasklimanoga klavira. Retko ko može iz tih, kako Brian Eno kaže, prilično ograničenih instrumenata da izvuče takve zvukove koji uglavnom prijaju, jer Howe je majstor atmosfere. Bilo da su u pitanju pustinjski pejsaži Arizone i Novog Meksika i guste šume Skandinavije, uz pomoć brižno odabrane pratnje, Gelb vodi na albumima dnevnik dostupan svima. Njegov glas, onako čist, ponekad pucketa poput ploče, huči kao sova i savrešeno se uklapa u aranžmane i instrumentarijum. Sećam se jednog upečatljivog koncerta koji nisam odgledao do kraja, jer je moju tadašnju partnerku boleo zub. GS prostrli su stare ćilime, postavili lampe i sofe. Zavalili se u njih i odsvirali tako moćan set, da mi je i sad žao što sam propustio bis, jer tu stvarno nije imalo šta da se doda. A oni su sigurno i tu imali kec iz rukava. Pratila su ga dvojica iz Calexica, Burns i Convertino, ako se dobro sećam i koji su tek počinjali kao Calexico i kao duo zagrevali publiku pre velikog Gelba. I ta mi je postava nekako bila najjača, mada ni ova evropska nije za potceniti. Sigurno da Gelb ima uzore i da njegov stil nije građen ni od čega i da ima jaku podlogu, ali njegova fizionomija i glas sve prebacuju u jednu drugu dimenziju, tako da je teško proceniti koga i šta sve on lično voli. Obrada ne manjka i tu nam pomalo pomaže. Dalje... Nesumnjivo, veliki je bio i dobrinos rano preminulog Rainera Ptaceka na slajd gitari i efektima. Iako ga već preko 25 godina nema među nama, njegov duh se i dalje oseti i Gelb ne štedi ni jednu priliku da ga spomene. Tako, HG i na solo nastupima priča priče između pesama koje su i same kompozicije na neki način. Ti uvodi i sami nose u sebi neku posebnu ritmiku, poeziju i sentimentalnost. Pravo čudo je kako neko s tolikim opusom uspeva da se tokom tolikog vremenskog perioda održi na tako visokom nivou. Veliki stilista, majstor atmosfere i instrumenata, neponovljivi vokal, sve je to Howe i još mnogo više. Znate i sami. Kratko podsećanje... Remember, please.
Giant Sand/Howe Gelb
Nowhere
Patsy s Blues
The Nashville Sound
Loretta and the Insect World
Cowboy Boots on Cobble Stone
Saint Conformity
Shy of Bumfuck
Felonious
Left of Center
Porch Banjo
A Book You ve Read Before
Piano of Erosion
Clear
Rosses of Bible Black
Sweet Pretender
Return of the Pygmy pony
Sand
Torture of Love
Body of Water
One Man s Woman/No man s land
Town where no Town Belongs
Sandman
Z Z Quicker Foot
Year of the Dog
Santana, Castanada & You
X-Tra Wide
El Paso/Out On the Week
Wayfaring Stranger / Fly me To The Moon
Increment of Love
Thin Line Man
Sisters and Brothers
Spell Bound
Flying Around the Sun with Remarkable Speed
Yer Ropes
Occupied
Dreamville, New Mexico
Lester Lampshade
Recovery Mission
Wind Blown Waltz
Torture Of Love
Transponder
Down on Town
You Can t Put Your Arms Around a Memory
Body of Water
Sucker in a Cage
Cracklin Water
Forever and a Day
New River
No comments:
Post a Comment