Upućeniji ljubitelji krautrocka sećaju se da je Julian Cope na omot svoje knjige "Krautrock sampler" stavio naslovnicu albuma: "Yeti" (1970), drugog ostvarenja bavarske frakcije Amon Düül II. Nastali tamo negde u Švabingu, u komuni s kraja 60ih, nakon bezbrojnih permutacija i personalnih promena, postavili su sebi cilj da se dokažu svirački i stvaralački. Drugi deo ekipe, svirao je i dalje bez ovog nastavka "II" i dozvoljavao je sebi luksuz da nastupa i snima s ljudima s malo ili nimalo iskustva na instrumentima i vokalima. Totalna improvizacija. Jednu od kasnih verzija Amon Düül II gledao sam pre 15ak godina. Renate Knaup na vokalima i Chris Karrer na žičanim instrumentima, predvodili su grupu vrsnih muzikanata i suvereno vladali sa prilično zahtevnim katalogom hitova i manje poznatih kompozicija. Nastup povremeno prekidao je, penjući se na nisku binu, neki prilično odvaljeni matori lik. Pijan? Možda. Neko mi je usput ispričao da je i ta faca svirala s Amon Düül II i da sukobi između bivših i tadašnjih muzičara i dalje tinjaju tj. traju. Kako ponovno interesovanje za krautrock scenu, nesmanjenim intenzitetom, traje još s početka 90ih, publika bila je stvarno raznolika. Od faca s motivima istočnjačkih ponjava i tepiha na džemperima i sede duge kose, žena prekrivenih orijentalnim nakitom i ofarbane crne kose, preko intelektualaca i biznismena sa verovatno uspešnom karijerom i negovanog izgleda i otmene pojave, pa do šarenolikih klinaca, koji upijaju sve i imaju pola interneta i novih tehnologija u šaci i snimaju sve redom, svim raspoloživim čulima. Amon Düül II stvarno su institucija, iako im je sreća pojavnom punka i new wavea okrenula leđa i nisu mogli da dostignu uspehe mejnstrim zvezda poput Pink Floyda ili Genesisa. A i taj zvuk više ide uz Hawkwind i Gong, malo specifičniji i uigraniji. Usviranost i takvo uživanje u muziciranju retko se sreću na sceni. Dok ih gledate toliko vas opčine da nemate vremena ni da odete po kolu ili pivo. Ne želite ama baš ništa da propustite. Renate sada živi u Berlinu i sredinom 70ih bila je za mikrofonom drugih legendi Popol Vuh. Nastupala je i 2017 sa dva mikrofona, od kojih je jedan služio za eksperimente s miksetom i raznim filterima, a drugi za prirodan glas, sa britanskim projektom Dot Product. Njoj za ljubav, preselili su se u Berlin. I inače Amon Düül II muzičari uživaju veliki ugled među savremenim izvođačima, a i onim starim. Tako urbana legenda, ako se dobro sećam, kaže kada su... Kyss svirali u kraju, relativno, ne tako davno, želja im je bila da upoznaju Renate i organizator iskopao je adresu njenog poslodavca, vlasnika butika sa ekskluzivnom garderobom. Otišli su tamo i poklonili joj se za svu inspiraciju i lepe trenutke koje su proveli slušajući i skidajući rifove Amon Düül II u svom prostoru za probe. Za kraj pitanje: šta je Amon Düül II u jednoj rečenici? Organski zvuk mahom klasične rock postave koji prelazi sve granice onoga što ste pre i posle njih slušali, ali ne zvuči zastrašujuće i ne odbija vas od sebe. Mnogo ljubavi i slobode potrebno je imati u sebi pa da se prepustite tom uživanju. Izbacite predrasude. Sport za uši, telo i udove. Kako to da posleratne generacije Nemaca uspevaju u svemu tome? Ne znam. Možda skromnost, radinost, volja i sluh igraju izvesnu ulogu. I ko zna šta sve još ne... Dobra konstitucija i kondicija. Svakako.
Amon Düül II
Dem Guten, Schönen, Wahren
Henriette Krötenschwanz
Halluzination Guillotine
Chamsin: Stumbling over Meltedmoonlight
Wolf City
Kronwinkl 12
Archangels Thunderbird
Tatzelwurmlock
Im Krater Blühn Wider die Bäume
Race from here to your eyes
Ludwig/The King's Chocolate Waltz/Blue Grotto
Lemmingmania
Mozambique
Between the Eyes
No comments:
Post a Comment